"Let's Mix Ladies"

„Let’s Mix Ladies” z Diageo jeden z największych producentów alkoholu na świecie firma Diageo wraz ze Stowarzyszeniem Barmanów Polskich zorganizowała Mistrzostwa Polski Barmanek „Let’s Mix Ladies”.

Sports brands | Nike

Do walki o tytuł najlepszej przystąpiło ponad dwadzieścia zawodniczek. Głównym celem tych Mistrzostw jest przede wszystkim doskonalenie zawodowe barmanek, poszerzenie ich wiedzy z zakresu miksologii oraz kształtowanie i promowanie kultury picia alkoholi.

Zawodniczki wykazały się pomysłowością i inicjatywą podczas przygotowywania stworzonego przez siebie long drinka. Jury oceniało nie tylko technikę wykonywania, ale także smak i wygląd kompozycji na bazie Johnnie Walker Red Label.

Pierwsze miejsce zajęła Anita Graniak, barmanka z Hotelu Jan III Sobieski, z drinkiem „Hacuna Matata”- NIE MARTW SIĘ (nazwa pochodzi z bajki „Król Lew”), sporządzonym z  4 cl whisky Johnnie Walker Red Label, 1 cl syropu kokosowego, 4 cl soku grejpfrutowego,  6 cl soku anansowego. Wszystkie składniki wyszejkerować, przelać do szkła typu long drink, dopełnić Moet Chandon, udekorować cząstkami jabłka pokrojonego w plasterki ułożone w wachlarz.

Zaskoczona decyzją jury Anita stwierdziła, podczas całego konkursu czułam się doskonale, panowała tam swojska, rodzinna atmosfera. A zdobycie pierwszego miejsca jest tym bardziej miłe, gdyż w konkursie wzięłam udział po raz pierwszy, startowałam jako pierwsza i zajęłam pierwsze miejsce. Drugie miejsce wywalczyła Marta Sprenger, na trzecim znalazła się Agnieszka Dąbrowska.

Wszystkim uczestniczkom wręczono dyplomy pamiątkowe, natomiast najlepszą z nich obdarowano medalem IBA sponsorowanym przez firmę KUGER dystrybutora syropów Monin. Ponadto trzy pierwsze zawodniczki otrzymały nagrody ufundowane przez organizatora Mistrzostw – firmę Diageo oraz sponsorów: Red Bull, Coca Cola, Kuger, P.P.H. MAAK i Frigoglass.

Podczas ceremonii Graduation podsumowano pierwszy rok działań JW. MBA (Johnnie Walker Master of Bar Administration) – elitarnej akademii stworzonej przez firmę Diageo Polska, skierowanej do najlepszych polskich barmanów i jednocześnie rozpoczęto II edycję ogólnopolskiego programu JW. MBA.

W trakcie zjazdów zostaną przeprowadzone szkolenia poszerzające wiedzę z zakresu historii, produkcji i sposobu podawania alkoholi. Wykładowcy zadbają o to, aby przekazać barmanom wiedzę z zakresu: jak sprawniej wykonywać codzienne obowiązki związane z ich zawodem.

Najlepsi z uczestników I edycji programu zostali uhonorowani pamiątkowym dyplomem oraz nagrodą. Spośród barmanów profesjonalistów nagrody otrzymali Jarosław Barnaś, Sylwia Kaszubowska oraz Daniel Szydłowski. Zostaną oni zaproszeni na szkolenie, które przygotuje ich do sprawowania funkcji ambasadora marki firmy Diageo.

Dla najlepszych barmanów amatorów Tomasza Kraszewskiego, Marty Janas i Jacka Kotuli firma Diageo Polska ufundowała kurs II stopnia Barman Mixer organizowanego przez Stowarzyszenie Polskich Barmanów.

Synchroniczny pokaz Evolution Bar rozpoczął kolejny etap spotkania z Diageo, a mianowicie prezentację dwóch nowych produktów: "ready to drink" gotowego drinka marki Smirnoff Black Ice i piątą whisky Johnnie Walker®Green Label (mieszanka czystych single malt bez dodatku whisky zbożowych). Whisky zaprezentowano gościom podczas wieczoru szkockiego, któremu towarzyszyła dobra muzyka, stroje, gry i zabawy, elementy ułatwiające odkrycie kawałka pięknej Szkocji.


Z barmańskim pozdrowieniem,
Ryszard Berent, Prezydent SPB