Agenda
AGENDA "WYBOROWA DRINKS FESTIWAL 2008"
09.00 Przyjazd uczestników konkursu do Pałacu Kultury i Nauki ( sala Gagarina - IV piętro )
09.30 Odprawa zawodników + losowanie numerów startowych i drinków konkursowych
10.30 Odprawa dla sędziów ( jury techniczne + degustacyjne
11.00 Oficjalne rozpoczęcie konkursu " Wyborowa Drinks Festiwal 2008 "
13.15 Zakończenie konkursu
13.30 Oficjalne zakończenie konkursu , ogłoszenie wyników i wręczenie nagród
Ważne !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wszelkie informacje dotyczące imprez towarzyszących , zakwaterowania etc. uczestnicy konkursu uzyskają od organizatora podczas odprawy o godz. 09.30
Portfolio
Kira
30 ml Wyborowa
30 ml czekolada ( proszkowana rozpuszczona w wodzie)
15 ml syrop cukrowy
10 ml likier pomarańczowy
Składniki wlewamy do szejkera wypełnionego lodem i dokładnie wstrząsamy. Dubble strain do kieliszka.
Garnish: rant szkła obtoczony w drobno startej skórce pomarańczowej, do szkła starta czekolada
Szkło: cocktail glass
Polish Sling
40 ml Wyborowa
20 ml sok z cytryny
20 ml syrop cukrowy
20 ml sok grejpfrutowy żółty
top up woda gazowana
20 ml syrop wiśniowy
Pierwsze 4 składniki szejkerujemy i przelewamy do szkła w 2/3 wypełnionego kruszonym lodem. Dolewamy ok. 40 ml wody gazowanej, dopełniamy lodem kruszonym ( efekt góry lodowej ), a następnie polewamy syropem wiśniowym, tak aby uzyskać efekt „krwawienia”.
Garnish: Długi, skręcony twist z grejpfruta ułożony na szczycie koktajlu.
Szkło: long glass
Bloody Sunday
40 ml Wyborowa
ok. 40 ziarenek granatu
2-3 plasterki świeżego imbiru
20 ml syrop cukrowy
15 ml sok z cytryny
Płynne składniki dokładnie szejkerujemy. Owoce granatu ugniatamy precyzyjnie z imbirem, dopełniamy w 2/3 szkło kruszonym lodem i wlewamy zawartość szejkera. Uzupełniamy szkło lodem kruszonym ( efekt góry lodowej ), a następnie dekorujemy całość owocami granatu. Wycinamy zest z cytryny, olejki wciskamy do środka i wkładamy go „na sztorc” przy krawędzi szkła, żółtą stroną na zewnątrz.
Garnish: owoce granatu ( ok 15 sztuk ), oraz zest z cytryny
Szkło: whisky glass
Regulamin i Ustalenia
USTALENIA
Konkurs ma formułę OPEN, może w nim wziąć udział każdy barman, który czuje się na siłach i jest przygotowany do występu w tego typu konkursie.
W konkursie nie mogą brać udziału jedynie osoby związane kontraktem z inną firmą alkoholową.
Wyborowa S.A zastrzega sobie prawo do weryfikacji uczestników konkursu.
Kartę Zgłoszeniową do eliminacji prosimy przesłać do dnia 07 Marca 2008r. do godz.16.00 do Dariusza Fabrykiewicza na jeden z podanych kontaktów:
1. E-Mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
2. Fax: (+48)22 830 08 34
W finale wystąpi 12 najlepszych barmanów z Polski i Zagraninicy.
Konkurs finałowy rozpocznie się o godz.11.00 w dniu 29.III.2008r. w Sali Gagarina ( IV piętro)w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie podczas Targów Euro-Gastro 2008
Finalistom konkursu Wyborowa S.A zapewnia nocleg z 29 na 30.03.2008 w Warszawie
Dla zawodników zagranicznych WSA zapewnia również nocleg z 28 na 29.03 2008
Organizator zastrzega sobie prawo do dowolnego wykorzystania nazwisk, zdjęć oraz receptur -uczestników konkursu Wyborowa Drinks Festiwal VII Międzynarodowe Mistrzostwa Polski Barmanów w kat. Flair
REGULAMIN
1. Rejestracja zawodników odbędzie się jedną godzinę przed rozpoczęciem konkursu.
2. Podkład muzyczny do występu należy dostarczyć 30 minut przed rozpoczęciem konkursu.
3. Szczegóły występu:
Pokaz trwa maksymalnie 5 minut.
Barmani dostarczają podkład muzyczny do swojego występu na oryginalnych płytach CD
Szkło używane przez uczestników zostanie dostarczone przez Organizatora.
1.Whisky glass Casablanca pojemność 26 cl
2.Long drink glass Casablanca pojemność 34 cl
3.Cocktail glass 15 cl
Pokaz rozpoczyna pouring test- obowiązuje nalanie 40 ml i 20 ml w dwa specjalnie przygotowane do tego kubki (10% różnicę uznaje się za idealne nalanie).
Podczas występów, wszyscy barmani przygotowują 1 rodzaj drinka w 4 porcjach , wylosowany wcześniej z listy 3 drinków przygotowanych przez Firmę Wyborowa S.A
Po zakończeniu występu każdy barman sprząta swoje stanowisko
4. Barmani powinni wystąpić w strojach bez żadnego logo, bądź w koszulce sponsora konkursu. Wszystkie stroje będą zatwierdzane przez jury.
5. Wszystkie owoce niezbędne do dekoracji zabezpiecza organizator.
6. Dekoracja powinna być przygotowana przed wejściem na scenę. Dekoracja musi składać się z jadalnych owoców i/lub warzyw.
7. Rozgrzewka FLAIR będzie tolerowana JEDYNIE w wyznaczonej STREFIE TRENINGOWEJ. Nigdzie indziej.
8. Obsceniczne gesty i zachowania są zabronione.
9. Przygotowując drink (4 porcje) wszystkie butelki muszą mieć minimum 4,5 cl płynu. NIE MOŻNA UŻYWAĆ PUSTYCH BUTELEK (elementy wykonane pustą butelką nie będą oceniane)
10. Organizator dostarcza puste butelki od Wódki Wyborowej do użytku zawodników o poj. 0,7
11. Dozwolone jest również używanie butelek od Malibu i Whiskey Jameson o poj. 0,7 (organizacja we własnym zakresie)
12. Po za butelkami wymienionymi w pkt. 10 i 11 nie można używać żadnych innych butelek!
13. Butelki użyte w trakcie pokazu po opróżnieniu nie mogą być użyte ponownie podczas występu.
14. Każdy z barmanów pracuje na własnym sprzęcie –organizator zapewnia jedynie blender.
15. Kolejności startu zostanie ustalona po losowaniu, które odbędzie się o godz. 10.00 bezpośrednio przed konkursem
16. Podczas konkursu można używać jedynie składników zawartych w recepturach przygotowanych przez organizatora.
17. Zakaz używania pirotechniki i otwartego ognia podczas konkursu
18. Dozwolona jest jedynie iluzja oraz suchy lód
19. Dokładna tabela punktacji/ocen zostanie przestawiona wszystkim zawodnikom na odprawie poprzedzającej konkursu w dniu 29.03.2008 o godzinie 9.30 w Sali Gagarina w PKiN w Warszawie
20. Na ostateczny wynik konkursu składać się będą następujące oceny
a.Ocena Techniczna 5 jurorów (skrajne oceny są odrzucane)
b.Ocena Degustacyjna 3 jurorów
c.Pouring Test - 2 jurorów
21. Laureaci 3 pierwszych miejsc otrzymają nagrody finansowe.
a. I miejsce 5000 pln
b. II miejsce 3000 pln
c. III miejsce 2000 pln
Wszyscy uczestnicy otrzymają okolicznościowe dyplomy i upominki od sponsora.